نقد و بررسی بازی Need For Speed The Run
 
بگو هستی2
سه شنبه 15 آذر 1390برچسب:, :: 22:17 ::  نويسنده : نیما تهی
نقد و بررسی بازی Need For Speed The Run

Need for Speed: The Run عنوان جدید استودیو Black Box میباشد که به تازگی معرفی شده است. اولین نمایش رسمی آن نیز در E3 2011 بود که آتش طرفدارانش را دوباره شعله ور کرد. بر خلاف دیگر سری های NFS بازی Need for Speed Run توسط استودیویی ساخته میشود که عنوان NFS:Undercover را در سال 2007 ساخته بود. Black Box  تا به حال سری های زیادی از این بازی پرطرفدار را ساخته است. یکی از نقطه های قوت این استودیو استفاده از بخش داستانی نیز در بازی ها است. سران این استودیو میگویند که ما همه چیز را در این نسخه تغییر داده ایم. بازیکن دیگر یک عنوان شبیه سازی شده را که نقات ضعف زیادی را دارد نخواهد دید و با یک داستان کاملا جذاب و متفاوت روبرو میشود.

داستان بازی Need for Speed Run درباره مسابقات غیر قانونی در امریکا است که توسط رانندگان بسیار ماهر انجام میشود. شما نیز باید به جمع آن ها پیوسته و با برنده شدن در مسابقات پول جمع آوری کنید. همانند همیشه دشمنانی در مقابل شما قرار خواهند گرفت که باعث بروز مشکلاتی در این بازی اتومبیلرانی میشوند.
در این نسخه اگر یک ماشین را ازدست دهید دیگر نمیتوانید آن را داشته باشید مگر اینکه دوباره یک مدل از همان را پیدا کنید. روند گیم پلی بسیار پیشرفت کرده است و بازی NFS Run را به سبک دنیای باز (open-world) تبدیل کرده است. در NFS:Undercover بالگرد های پلیس از ارتفاع های بلند پرواز میکردند و بیشتر سعیشان تعقیب کردن ماشین شما بود اما حال هلیکوپتر ها از روی ارتفاع های کم حرکت میکنند و به جای اینکه مسیر حرکت شما را به اتومبیل های پلیس گزارش دهند سعی دارند خودشان ماشین را متوقف سازند!

Need for Speed: The Run

قسمتی از داستان بازی Need for Speed: The Run

شخصیت بازی با چند تن از رانندگان قهار قرار میگذارد که یک دوئل در یک شهر کوچک برگزار کنند. تمام مسابقه دهندگان با اتومبیل های حرفه ای خود می آیند. پس از چندی بازی شروع میشود و رانندگان موتور های ماشین خود را روشن میکنند. بازی پس از چند ثانیه از نمایش دمو شروع میشود و درگیری وحشتناک را میان چند اتومبیل نشان میدهد. در همین حین مامور پلیسی در خیابان های شهر پرسه میزند که با دیدن رانندگان صدای آژیر خود را راه می اندازد. او که نمیتواند به تنهایی از پس تمام آن ها بر بیاید با یک بیسیم درخواست نیروی کمکی میکند و پس از چندی یک دوئل کوچک را تبدیل به جنگ میکند. تمام ماشین ها پشت سر هم حرکت میکنند اما باید کوشید که یک راه انحرافی یافت تا از دست رقیبان و پلیس ها خلاص شد. با پیدا کردن مسیر میانبر شخصیت بازی از دست پلیس ها و دیگر رانندگان خلاص میشود. برخی رانندگان توسط پلیس متوقف و دستگیر میشوند. ممکن است که فقط چند راننده بتوانند خط پایان را ببینند. همچنین باید دانست که شخصیت اصلی هم ممکن است که جزء افراد دستگیر شده باشد. پس از چندی رانندگان در مسیر های فرعی قرار گرفته و هر کدام به یک مسیر میروند. البته برخی از آن ها از شانس خوب بهره مند نمیشوند و مسیر را گم میکنند. دقایقی بعد شما خود را میبینید که فقط با یکی از رقیبان مشغول مسابقه هستید اما اصلا نباید تسلیم شوید. ناگهان چند اتومبیل پلیس جلوی مسیر شما را میبندند و شما را متوقف میکنند. اما پس از مدتی متوجه میشوید مسیر هایی وجود دارد که شما را از دستگیر شدن خلاص میکنند. اصلا نباید ریسک کرد. شخصیت اصلی بازی با پنهان کاری از ماشین پیاده شده و به سمت پله های انحرافی یک آپارتمان میرود. او با رفتن بر روی پشت بام سعی دارد که از دست پلیس فرار کند. مشکلی جدی تر گریبانگیر او میشود و هلیکوپتر پلیس موفق به یافتن او شده و محل او را به افسران پلیس گزارش میدهد. شخصیت اصلی پس از مدتی از یک ساختمان که تقریبا 200 متر از آپارتمان قبلی دورتر است به پایین آمده و پا به فرار میگزارد. یک ماشین پلیس سد راه او میشود. پس از چند دقیقه یک درگیری تن به تن بین مامور پلیس و شما رخ میدهد و شخصیت بازی موفق به فرار از آن منطقه میشود.

نمایی از بازی nfs the run

اوج خلاقیت

Need for Speed: The Run یک عنوان شبیه سازی شده نیست که دارای محیط های معمولی مسابقه باشد. محیط های بازی از همه جهت باز هستند و بازیکن قابلیت انجام مسابقه به طور دلخواه را دارد. او میتواند از هر مسیری برود. روند گیم پلی در جاده های شباهت زیادی به بازی Burnout Paradise: The Ultimate Box دارد. بازیکن ممکن است با وارد شدن به مسیر های نادرست جاده ی اصلی بازی را گم کند و وارد محیط های شهر بشود. هلیکوپتر های پلیس دارای هوش مصنوعی بسیار قوی هستند. آن ها میتوانند به اتومبیل های بازیکنان نزدیک شده و با تیر اندازی رانندگان را متوقف کنند. سیستم های درگیری نیز در بازی وجود دارد که در حین فرار کردن نمایش داده میشوند. بازیکن در برخی مواقع مجبور به درگیر شدن با ماموران پلیس میشود و برای اینکه جانش را نجات دهد میتواند افسر های پلیس را مجروح کند. اینبار بازی خیلی بیشتر از قبل خونین شده است. هر بار که به اتومبیل های رقیبان یا بازیکن ضربه وارد میشود میزان دوام ماشین پایین می آید و پس از چند دقیقه خراب می شود. بازیکن امکانات بیشتری برای رقابت خواهد داشت. امکانات اتومبیل های بازی Need for Speed Run به روز شده اند و همچنین تعدادی از ماشین هایی که در نسخه های قبلی وجود نداشتند وارد این نسخه شده اند.
برخی مواقع بازیکن مجبور به برخورد با اتومبیل های رقیبان میشود و ممکن است که ماشین آن ها را منحرف کند و همچنین امکان واژگون شدن اتومبیل خودش هم وجود دارد. با زدن ماشین به ساختمان ها ممکن است شخصیت بازی زخمی شود و دچار مشکل بشود. سیستم درگیری با اتومبیل های رقیبان بیشترین تاثیر را نیز بر روی گیم پلی بازی دارد.

نمایی از بازی nfs the run

رقابتهای گسترده باعث تغییر یافتن مسابقات شده اند. در بازی NFS:Hot Pursuit روند بازی به گونه ای بود که تمام ماشین های مسابقه ای هم سطح هم بودند و با هم مسابقه میدادند. اما در این نسخه هیچ کدام از اتومبیل ها هم پایه یکدیگر نیستند. هر شرکت کننده ای دارای یک نوع ماشین است و سرعت های هیچ کدام از آن ها باهم یکسان نیست.
بازی بیشتر از صحنه های سینمایی سرچشمه میگیرد. موتور گرافیکی بازی Need for Speed Run نیز Frostbite 2 است که بسیار قدرتمند میباشد.

موتور گرافیکی frostbite 2

ایالت های امریکا بسیار طبیعی طراحی شده اند. همچنین محیط های شهر ها و خیابانها نیز از صحنه های سینمایی سرچشمه گرفته اند. دوربین های بازی نیر از سیستم های بسیار قوی ساخته شده اند. بیش از چندین نوع زاویه برای نمای دوربین بازیکن وجود دارد که به انتخاب خود شخصیت میتوان آن ها را تغییر داد. از صحبت های انجام شده در نمایشگاه E3 2011 معلوم است که اینبار Black Box میخواهد یک عنوان کاملا سینمایی را به عرضه در آورد.

نمایی از بخش Multiplayer بازی NFS The Run
نمایی از بخش Multiplayer بازی NFS The Run

این بازی در سبک خود رقیبان زیادی را دارد. ساختن سبک شبیه سازی تاثییرات منفی بر روی سری بازی های جنون سرعت میگذارد. بیشتر طرفداران این بازی به دنبال هیجان های گسترده تر هستند و میخواهند که بازی در یک دنیای آزاد و خشن اتفاق بیفتد. حال باید منتظر تریلر ها و خبر هایی جدیدتر از بازی Need for Speed: The Run بود



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها
  • در این شهر...
  • پری دانلود
  • کیت اگزوز
  • زنون قوی
  • چراغ لیزری دوچرخه

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بگو هستی2 و آدرس begoohasti2.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 98
بازدید کل : 53513
تعداد مطالب : 50
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 98
بازدید کل : 53513
تعداد مطالب : 50
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید